fredag 13 juli 2012

När kroppen säger ifrån...

Smärta, en molande värk längs ryggraden och ut i bäckenet som inte avtar...det gör ont konstant hela tiden och det spelar ingen roll om man ligger ner, sitter upp eller rör på sig. Ens bästa vän för stunden är smärtstillande tabletter som bara ger en minimal lindring men som inte kan ta bort den envisa molande värken som är min följeslagare...vissa dagar mer än andra och idag är en riktigt dålig dag.

Jag hade sett fram emot ett par timmar i stallet med ridning och mys med Anil, men insåg ganska snart att det bara var att glömma. Det räckte med att ta mig upp ur sängen för att inse att orken inte fanns där och att idag är jag tvungen att lyssna på kroppen. Att lyssna på när kroppen säger ifrån är inte min starka sida, har ignorerat den under många års tid men nu har jag inget val.

Idag får jag nöja mig med det näst bästa, minnena från en mysig dag tillsammans med mina tjejor i stallet :-). Vi åkte till stallet efter sommarlovsmorgon, hämtade fina Anil i hagen och tjejorna red tillsammans upp på honom till stallet.

Mina fina hästtjejor tillsammans med fina Anil
Mina favoriter :-)
I stallet pysslade och mös vi med Anil innan tjejorna red ner på honom till ridbanan. Jag började med att rida en stund, ganska intensivt med övergångar och små volter i hörnen. Därefter fick R rida en stund och gissa om jag blev stolt när hon kunde trava själv på Anil. Hon fick rida några varv själv i både skritt och trav, därefter prövade vi att få igång Anil i galopp när jag sprang bredvid och höll i honom. R galopperade nästan hela långsidan och hon sken som en sol av lycka...och det var helt underbart att se hur hennes självförtroende växer när hon kan rida Anil.

Smidig...eller kanske inte...
Galoppövningar...
Fina R rider på Anil
 J fick sköta nedvarvningen genom att skritta ett par varv runt fyrkanten...Anil fuskade lite men vad gör det när man ser hur kul både tjejorna och Anil tycker att det är de ridstunderna vi har tillsammans. Sedan red tjejorna tillsammans på Anil upp till stallet innan de red ner på honom till hagen. Innan vi åkte hem passade de på att mysa en stund med Ludde i hans hage.


J på fina Anil
Tjejornas favorit Ludde


Inga kommentarer: