söndag 21 december 2014

Att vara utan häst...

Nu har jag varit utan häst i snart två år och på något sätt trodde jag att saknaden skulle minska med tiden, men vissa dagar saknar jag det så himla mycket...saknar doften av häst, borstandet och pysslandet, ridturerna...kan till och med sakna de mindre roliga sakerna som mörka kalla kvällar i stallet, att mocka och bära vatten.

Saknar "min" fina Anil <3
Jag saknar Anil, trots att jag vet att det inte hade funkat för mig att ha kvar honom...han har det bra där han är nu, men det känns ändå aningens tomt utan honom.

Drömmer om att någon gång i framtiden skaffa en egen häst igen, men tills drömmen slår in (om den nu gör det) får jag nöja mig med onsdagarna på ridskolan, och det är ju inte helt fel det heller ;).

Första ridlektionen på ca 2 år...

Inga kommentarer: